Utställning tredje gången gillt

Ja, var på utställning idag igen då! Var så otroligt nervös, jag skulle ställa Nellie och Matilda skulle ställa Stella. Mamma var inte med utan jag fick sköta allt själv, men som tur va var Matildas mamma med en stund och stöttade och hjälpte oss bära saker och hålla mina hundar XD.
 
Jag skulle tävla i valpklass då Nellie snart är elva månader. Vi hade en motståndare, en ruby tikvalp på fem månader. Eftersom att Nellie var så himla nervig förra utställningen när hon var uppe på bordet där domaren kollar igenom hundarna, var jag sjukt nervös inför det momentet. Men det gick himla bra den här gången! Hon skötte sig jättebra, bara liiiite tillbakadragen, men inte alls som förra gången! Jag tyckte hon stod fint och hon sprang exemplariskt. men ändå fick vi inte den där nedrans BIR..... Hur svårt ska det vara? Jag tänkte fråga domaren var det var som gjorde att den andra tiken vann, men det glömde jag såklart.... Här är kritiken iallafall: " En 11 månaders tikvalp. Bra ansikte. Välplacerade öron, flytande steg. Bra vinklar fram och bak. Bra bröstkorg. Bra temperament, välpresenterad."  Vi fick en grön hedersprisrosett iallafall...
 
Om det är någon hundmänniska som läser detta, vad gör man för fel? Eller ska vi bara vänta tills hon vuxit klart? Så många frågor, både mamma och jag är besviken, självklart, och vi är lite av tävlingsmänniskor båda två. Men huvudsaken är att Nellie skötte sig bra och jag ändå är nöjd med henne. Just nu ligger de båda och sover gött, ska snart ta en powernap jag med. Jag hade med kameran men tog inga bilder... så ni får gå in på Matildas blogg! Inga bilder på oss dock men det gick bra för dom så gå in och kika! > matildagus.blogg.se <
 
Hare bra, kram!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

kiwijosse.blogg.se

Hej! jag är en 17-åring som går djurvård på Lillerudsgymnasiet. Jag brinner för hundar och olika hundsporter. Här kommer jag skriva om vad som händer i min vardag på Lillerud och lite annat småtjaffs. Hare gött, kram!

RSS 2.0