Taggad till tusen

Så himla taggad på sommaren! Men först och främst på att jag äntligen är helt frisk och orkar göra saker! Ska äntligen iväg på praktik imorn, dock ska vi ta bussen halv åtta men de får jag överleva, vafan en veck kvar tills vi ska åka till Lillerud igen! Så himla kul. Juste, har nog inte sagt vart jag ska göra praktik denna vecka... jag och Matilda ska vara på hunddagis i Kristinehamn! Åh va kul de ska bli! Hundar hela dagarna, typ livet för mig.
 
Men nu tillbaka till det jag började med, sommaren! Förhoppningsvis får jag ett sommarjobb, troligtvis inte... Sökte fem stycken men det är bara 1 och 1/2 (kan man säga) kvar som jag inte fått svar ifrån. Så det ser mörkt ut :(. Jag tycker det är så himla svårt att hitta jobb att söka! Man hittar ju en del på internet, men det är många jag inte kan söka till liksom , vissa behöver man körkort till och sen är det oändligt många olika "krav" man måste uppfylla och alla dessa erfarenheter hit och dit. Jaja, längtar som en tok tills jag har slutat skolan och kan börja söka riktiga jobb som INVOLVERAR DJUR. Ett år Josefin, ett år, du klarar det! 
 
Men nu tillbaka ännu en gång till vad jag skulle prata om, sommaren. Vi ska åka till Ullared (tradition med släkten), Liseberg, campa med husvagnen på västkusten, ska spendera så mycket tid som möjligt med tjejerna, träna med hundarna, sola & bada (massor), äta massa god mat och massa mer (förhoppningsvis)! En stor grej som händer i början av sommaren (hoppas jag) är att vi ska flytta till farmor och farfars hus! De håller på att flytta till lägenhet så vi ska väl börja packa grejer vi med snart! Då kommer jag bo drygt fem minuter ifrån Matilda, gångavstånd alltså!
 
Men ni får väl se hundbilder denna vecka hoppas jag. Ha det, kram!
Saltvik sommaren 2014
Nellie sommaren 2014
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

kiwijosse.blogg.se

Hej! jag är en 17-åring som går djurvård på Lillerudsgymnasiet. Jag brinner för hundar och olika hundsporter. Här kommer jag skriva om vad som händer i min vardag på Lillerud och lite annat småtjaffs. Hare gött, kram!

RSS 2.0