Utställning!

Vid halv nio åkte vi mot ridskolan, Botorp, här i Karlskoga. Vi, mamma och jag, var taggade till tusen för att förra utställningen sa de att Nellie var för "liten", hon behövde bygga på sig, vilket hon nu har gjort. Vi parkerade en bra bit från själva ridhuset så jag fick bära hundarna, vilket går bra eftersom de väger 8 resp. 6 kilo och mamma fick med näppe med sig allt annat (stolar, bur, ryggsäck och påse). Ja vi hade förberett oss på att vara där hela dagen i stort sett. När vi kom dit var det redan ganska fullt så vi fick ta en plats typ mitt i vägen, men fick strax sällskap av NELLIES SYSTER OCH BROR, ja ni läste rätt, hon tävlade mot sin kullsyster! Vi satt i ungefär 4-5 timmar innan det var Nellie och systerns tur. Väl inne i ringen gick allt som planerat, hon travade grasiöst och hade ögonkontakt hela tiden. När mamma ska ta upp henne på bordet, ser jag hur Nellie blir lite tillbakadragen, och helt rätt, hon trodde domaren skulle äta upp henne! Nej, men hon backade och ville inte bli "kollad" av domaren, men till slut gick det!! 
 
Ni kanske redan börjat ana var detta slutar.... Hon fick mycket bra kritik (ni får se den längre ner), förutom den där fegheten när det kommer till främlingar, hon har inga problem när hon får komma fram själv! Såååå typiskt! Hon hade tagit den där rosetten annars.... Men men, bara att ta nya tag, ja faktiskt om en månad. Då ska JAG ställa ut henne :O. Hur ska det gå XD. Och Matilda ska faktiskt ställa ut ingen mindre än Stella! Det ska bli sååå kul!
 
Och förresten, innan bilderna kommer, har ni någon gång varit med om orättvisa domare?? Fick vi vara med om idag i alla fall.. Det var en rottwieler som domaren inte kunde kolla tänder på (som med Nellie) men denna hund FICK EN ROSETT. Ååååååååå.... men både Nellie och Skrållan (ja hon var faktiskt med som stöd till Nellie) skötte sig utmärkt i deras bur. Kan faktiskt inte vara mer än nöjd över dagen ändå!
Och för första gången var det en som tyckte min Skrållan va sötare än Nellie!!
Så mycket energi i kroppen efter 3 timmar i buren XD
 
Nellies bror Teo, de är så lika, ser Nellie i honom (och tvärtom), de har liksom samma sätt att vara.
Teo
Nellsie♥
Nellies syster Wilja som vann över syskonskaran
Wilja
Wilja
Nellie
Nellie
Nellie
 
Nu lite andra vovvar som tävlade i samma ring, inte alla i samma grupp!
Dogue de bordeaux
Långhårig collie, sobel, och ja Matilda, jag vill ha en Molly! XD
Welch corgi. Tyckte den här var så himla sööt!        
Berner sennen, ge mig.
 
 
Någon Mastiff
Riesenschnauzer
Nellies kritik då. Hon ska f*n ta ringen med storm när hon är fullvuxen och "självsäker"!
 
När vi kom hem käka jag lite lunch, sen tog jag hundarna på en timmes promenad, fråga inte vad som flög i mig XD. Men det var underbart, perfekt väder! Vi hörs, kram allihop och ha en bra kommande vecka.♥
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

kiwijosse.blogg.se

Hej! jag är en 17-åring som går djurvård på Lillerudsgymnasiet. Jag brinner för hundar och olika hundsporter. Här kommer jag skriva om vad som händer i min vardag på Lillerud och lite annat småtjaffs. Hare gött, kram!

RSS 2.0